Kako lahko izboljšate svojo čustveno inteligentnost?

Kako torej doseči, da naša čustva delajo za nas in ne proti nam? Skrivnost, kako imeti bolj zadovoljujoče odnose, lahko leži v naši čustveni inteligentnosti. Čustvena inteligentnost ali EQ je eden pomembnih vidikov samopomoči in osebnostnega razvoja. V svojem bistvu pomeni sposobnost znati prepoznati in razumeti lastna čustva in čustva ljudi okoli nas ter se temu ustrezno odzvati.

Ali ste kdaj obžalovali kaj, kar ste v nekem trenutku rekli ali naredili? Se vam je bilo kdaj težko razumeti z drugimi? Če ste odgovorili z da, vedite, da niste sami. Večina ljudi se občasno znajde v situacijah, ko jih vodijo čustva, ali se ujamejo v površinskih odnosih z drugimi člani družine,prijatelji ali sodelavci.

Ostaja vprašanje, ali se čustvene inteligentnosti lahko učimo.Za vas smo zbrali nekaj načinov, kako vam čustvena inteligentnost lahko pomaga uspeti.

5 načinov, kako izboljšati svojo čustveno inteligentnost:

  1. Zaznajte, kaj čutite. Prvi korak k večjemu samozavedanju je opazovanje lastnih občutkov in čustvenih stanj. Nekajkrat vdihnite in bodite pozorni, kaj se dogaja v vašem umu in telesu.
  2. Ustavite se, preden ukrepate. Kadar močno reagirate na nekaj in ob tem občutite močno jezo, žalost ali frustracijo, si vzemite trenutek, preden se odzovete, in se vprašajte, kako se počutite in zakaj. Tako se boste naučili ravnati v skladu s svojimi občutji.
  3. Prevzemite odgovornost za lastna čustva. Če se svojih čustev zavedate, boste svoje odzive lažje obvladovali. Na primer, če vas kdo prizadene ali užali, se lahko upravičeno tako počutite, vendar pa boste sami izbrali, kako se boste odzvali – ali z integriteto in sočutjem ali z izbruhom. To vas bo vodilo v bolj izpolnjujoče odnose in izboljšalo občutek za lastno čustveno dobro počutje.
  4. Vprašajte druge, kako se počutijo. Vadite aktivno poslušanje, prisluhnite drugim in jim pokažite, da jih razumete. Bodite radovedni, naj vas zanima, kaj drugi doživljajo, in naj vas ne bo strah deliti lastno zgodbo.
  5. Vadite! Kadar se znajdete v situaciji, ki vam predstavlja izziv, jo sprejmite kot priložnost za vajo, kako izboljšati čustveno samozavedanje. Morda vam ne bo vedno uspelo, vendar prepoznajte trenutke,ko vam uspe. Sčasoma se bo vaša čustvena inteligentnost zagotovo izboljšala.

Zapomnite si, da ne obstajajo »slaba« čustva. Ne spreglejte svojih lastnih čustev ali čustev drugih, saj so informacija, ki vam pomaga premakniti se naprej. Ne gre za to, da bi morali imeti vse pod nadzorom, ampak da razumete lastna čustvena stanja in skrbite za dobro počutje pri sebi in drugih.

Bachove kapljice so vam lahko v podporo in pomoč! Spodbujajo posameznikovo notranjo sposobnost uravnotežiti in vzpostaviti harmonijo v primeru osebnostnih težav ali spremenjenih čustvenih stanj.