Motnje spanja in Dr. Bach kapljice

Nespečnost, prekomerna dnevna zaspanost, motnje dihanja in gibanja v spanju so le nekatere izmed več kot 90 različnih vrst motenj in bolezni spanja. K motnjam spanja prispevajo življenjski slog, izmensko delo, dežurstva, čezoceanski poleti in različne bolezni.

Ker smo zaradi hitrega tempa, nenehnih obveznosti in skrbi vsi občasno preutrujeni in slabo prespani, številni pomoč poiščejo šele, ko motnje spanja načnejo vsakdanje življenje ali ga celo ogrozijo.

Koliko spanja potrebujemo?Spanje je aktiven proces, v katerem so možgani še kako dejavni. Vsi ne potrebujemo enake količine spanja:

  • Novorojenčki denimo prespijo približno 16 ur na dan.
  • Otroci med šestim in 12. letom potrebujejo od 10 do 11 ur spanja.
  • Mladostniki potrebujejo približno devet ur spanja.
  • Odrasli pa v povprečju potrebujemo dnevno od sedem do osem ur spanja.

Zanimivo je, da starostniki potrebujejo več spanja, kot bi utegnili misliti glede na to, da se pogosto zbujajo zelo zgodaj, saj so raziskave dokazale, da potrebujejo vsaj toliko spanca kot mlajši odrasli.

Nespečnost

Med najpogostejše motnje in bolezni spanja sodijo nespečnost in različne oblike prekomerne dnevne zaspanosti. “O nespečnosti govorimo, če ima bolnik težave z uspavanjem ob pravem času, z nočnim prebujanjem ali prebujanjem ob prezgodnji uri. Vse ob zadostni količini in možnosti za spanec. Ob tem se moramo z bolnikom med drugim pogovoriti o uporabi alkohola ali poživil, morebitni tesnobi in nekaterih nevroloških obolenjih, kot je stanje po možganski kapi ali Parkinsonova bolezen, saj lahko vse to moti spanec. Nespečnost je lahko povezana tudi s prebujanjem zaradi bolečine, pogosto potrebo po uriniranju zaradi težav s prostato ali sladkorno boleznijo, težav s ščitnico in podobno. Še en pogostejših razlogov za nespečnost je sindrom nemirnih nog, s katerim se srečuje približno deset odstotkov populacije.”

Prekomerna dnevna zaspanost Druga plat motenj spanja pa so različne oblike hipersomnije – prekomerne dnevne zaspanosti: “Pri hipersomnijah gre za prekomerno dnevno zaspanost, ko si bolnik tega ne želi, ko zaspi oziroma postane zaspan ob neprimernem času in na neprimernem mestu. Ljudje pogosto pravijo, da so prekomerno dnevno zaspani, pa je razlog v tem, da gredo prepozno spat in prezgodaj vstanejo. To je zgodba tipičnega Slovenca – odi spat ob enajstih, vstaja pa ob petih zjutraj. To ni prava hipersomnija, to je preprosto premalo spanca. Eden izmed pogostejših razlogov prekomerne zaspanosti pa je motnja dihanja v spanju, ki lahko bolnika prebudi tudi 100-krat na uro.”

Narkolepsija

Je ena izmed oblik neobvladljive dnevne zaspanosti, ki je posledica dosmrtne nevrološke bolezni. Čeprav se najpogosteje pojavi že pri otrocih in mladostnikih, med pojavom prvih simptomov in postavitvijo diagnoze pogosto preteče več let. Bolniki pa o znakih bolezni težko spregovorijo.

To je bolezen, kjer spanje in budnost nista tako ostro ločena, kot bi morala biti. Zato se predvsem na meji med uspavanjem in prebujanjem pojavljajo karakteristike spanja, ki se vsiljujejo v budno stanje. Higiena spanja za krepčilen spanec:

  1. Čez dan ne dremajte in ne ležite v postelji.
  2. Izogibajte se kofeinskim napitkom 6 ur pred spanjem.
  3. Izogibajte se nikotinu.
  4. Izogibajte se pitju alkohola pred spanjem.
  5. Izogibajte se spanju z domačimi ljubljenčki.
  6. Ne uporabljajte alkohola kot hipnotika.
  7. Pred spanjem pojejte lahek prigrizek.
  8. Spalno okolje naj bo udobno in namenjeno spanju.
  9. Telesna dejavnost čez dan, vendar ne pozno zvečer.
  10. Z jutranjo budilko vzdržujte reden urnik spanja.
  11. Za blaženje hrupa uporabljajte čepke za ušesa ali glasbo.
  12. Dr. Bach kapljice so vam lahko v podporo in pomoč!
  13. Spodbujajo posameznikovo notranjo sposobnost uravnotežiti in vzpostaviti harmonijo v primeru osebnostnih težav ali spremenjenih čustvenih stanj.

Dr. Bach kapljice odpravijo vzrok, preden bolezen izbruhne.

Uporabljajo se lahko tudi preventivno, saj nimajo stranskih učinkov ali kontraindikacij.

Za več info in naročila: www.medica-center.si ali pokličite za brezplačen nasvet na 031 320 049