PMS & STRES

Predmenstrualni sindrom, predmenstrualno disforično motnjo in predmenstrualno razdražljivost lahko poimenujemo tudi predmenstrualne motnje. Gre za skupek telesnih, psiholoških in emocionalnih simptomov, povezanih z menstruacijskim ciklusom, ki se pojavijo približno 10 dni pred začetkom menstruacije in pri večini žensk izginejo ob pojavu krvavitve. Sindrom je zelo razširjen, saj prizadene skoraj vse ženske v rodni dobi.

Predmenstrualne motnje se pogosto začnejo že v najstniških letih, saj najmanj 20 odstotkov mladostnic izkusi zmerne do hude simptome.

Etiologija PMS še ni znana, domneva se, da igrajo pomembno vlogo hormoni, ki urejajo menstruacijski ciklus. Omenjajo se predvsem estradiol, progesteron (oba sta spolna hormona) ter nevrotransmitor serotonin. Odkrili so, da imajo ženske, ki jih prizadene PMS, v dneh pred menstruacijo znižano raven serotonina.

Simptomi PMS :

PMS se izrazi s številnimi simptomi, med katerimi prevladujejo:

izčrpanost, glavobol, razdražljivost, motnje zbranosti, občutek napihnjenosti, bolečine v trebuhu. Lahko se odraža tudi z otekanjem gležnjev, spremembami v spolnem poželenju, omedlevicami, nihanjem telesne teže, posebno željo po sladki hrani, nespečnostjo, težavami s kožo (akne), napetostjo dojk itd.P

osebno moteče so lahko izražene psihične spremembe, ki se kažejo s hitrimi spremembami razpoloženja, depresijo, jokavostjo, utrujenostjo, potrtostjo, jezo. Ta skupina sprememb je lahko zelo obremenjujoča za pacientko in njeno okolico. Ker smo si ljudje različni, se pri različnih pacientkah izražajo različni simptomi, prav tako pa se pri eni ženski simptomi lahko razlikujejo od cikla do cikla. Pojav kliničnih simptomov je povezan z menstruacijskim ciklusom, zato se le-ti ne pojavljajo pred puberteto, med nosečnostjo in po menopavzi. Ne opazimo jih tudi po operativni odstranitvi jajčnikov.

Simptomi se lahko stopnjujejo po porodih in s staranjem. Pomaga lahko že zmanjšanje stresa in dovolj spanja.

Odvisno od resnosti težav in od tega, koliko le-te ovirajo žensko v njenem vsakdanjem življenju, poznamo različne terapevtske možnosti. Pomembno je, da ženska najprej poskusi čim bolj zmanjšati vsakodnevni stres in poskrbi za kvaliteten, vsaj osemurni spanec. K izboljšanju simptomov lahko pripomore tudi zmanjšano uživanje kofeina in alkoholnih pijač, redna telesna vadba (tri- do štirikrat tedensko po 30 min) in druge sproščujoče aktivnosti (joga, masaža, kopel).

Dr. Bach kapljice Ženske harmonije v kombinaciji z BK Remedy in BK Miren spanec so vam lahko v podporo in pomoč!

Spodbujajo posameznikovo notranjo sposobnost uravnotežiti in vzpostaviti harmonijo v primeru osebnostnih težav ali spremenjenih čustvenih stanj. Uporabljajo se lahko tudi preventivno, saj nimajo stranskih učinkov ali kontraindikacij.